Zobacz wszystkie posty z tego tematu

już pisałam, że łatwiej napisać niż wybrać...

interesuję się informatyką - ale wolę programy i obsługę komputera, kompletnie nie znam się na jego budowie, na sieciach etc. a to jest potrzebne...

na prawo trzeba zdawać rozszerzoną historię, a nie mam pamięci do dat... poza tym, tam trzeba mieć niezłe "wtyki"...

na medycynę - biologia - Ok, chemia - gorzej..., ale fizyka... podstawy jako tako, ale i tak zależy od tematu

idąc na humana chciałam iść na filologię polską, ale... mam trochę problemy ze wzrokiem (krótkowzroczność), a tam trzeba czytać baardzoo dużo (ok. 150 lektur na 1 zaliczenie)... teraz trochę dojrzałam i inaczej na to patrzę... a poza tym gdzie później do pracy?? do szkoły?? nie dość, że nauczycieli jest wielu, to jeszcze płace małe, naród wyjeżdża za granicę, niż demograficzny...

języki też raczej odpadają...

myślałam o logopedii, ale tam z kolei są baardzoo rozbudowane egzaminy wstępne - sprawdzanie czy nie ma się wad wymowy, czy ma się dobrą dykcję, czy ma się poczucie rytmu...(?)

naprawdę baardzoo lubię język polski, ale nie wiem, czy ta filologia ma sens...

DROGA NASTY_GIRL
oto cytaty ze stron uniwerków:
LOGOPEDIA Z AUDIOFONOLOGIĄ (konkursu świadectw dojrzałości; sprawdzianu oceniającego predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy i audiologa (ocena wymowy i słuchu). Kandydaci z „nową maturą” kwalifikowani są na podstawie wyników egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym i/lub rozszerzonym z języka polskiego i z biologii. Wyniki są sumowane i przeliczane wedle zasady: 1 % = 1 punkt.
PEDAGOGIKA (wynik pisemnej części egzaminu maturalnego z: języka polskiego i języka obcego nowożytnego zdawanego na poziomie podstawowym z możliwością uzyskania dodatkowych punktów za poziom rozszerzony (nowa matura); średnią arytmetyczną ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu dojrzałości z języka polskiego bądź ocenę z części pisemnej egzaminu dojrzałości z języka polskiego (dotyczy to tych kandydatów ze „starą maturą”, którzy nie zdawali języka polskiego na ustnym egzaminie maturalnym), ocenę z części ustnej egzaminu dojrzałości z języka obcego nowożytnego bądź średnią arytmetyczną ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu maturalnego, a w przypadku, gdy kandydat nie zdawał na maturze języka obcego – ocenę końcowo-klasyfikacyjną ze świadectwa dojrzałości (stara matura).
PSYCHOLOGIA (Podstawą rekrutacji na studia kandydatów z „nową maturą” są wyniki pisemnego egzaminu maturalnego z: języka polskiego na poziomie rozszerzonym, oraz JEDNEGO z trzech przedmiotów do wyboru: biologii, historii lub matematyki, zdawanego na poziomie podstawowym (z możliwością dodatkowych punktów za poziom rozszerzony).

więc jak widzisz 1 przedmio wystarczy... : ...
Wysłano: Wto 08 Maj, 2007 18:42
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 42
Odwiedzin 6720

 

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

To są jakieś szkoły gdzie przyjmują po poziomie podstawowym? Jak zdajesz biologię, to weź jeszcze chemię, oba przedmioty na poziomie rozszerzonym. Wtedy już na jakieś kierunki przyrodnicze możesz iść.

A jeśli rozważasz zdawanie polskiego rozszerzonego to wtedy tak jak Joasia pisze: historia i WOS ...
Wysłano: Wto 08 Maj, 2007 17:37
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 42
Odwiedzin 6720

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Wiązanie koordynacyjne jest poznawane w liceum, jednakże tylko na poziomie rozszerzonym, na podstawowym należy znać tylko te 3 o których napisałem wcześniej.
Wysłano: 2008-08-22, 14:55
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 20
Odwiedzin 3973

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: W = M + F* + 0,1 JP + 0,1 JO + RA

Jeśli M = 0 i F = 0 to JP i JO przyjmują wartość 0.

gdzie:
I. dla kandydata ze świadectwem dojrzałości wydanym w trybie "nowej matury":
M – jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie rozszerzonym,
F*- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z fizyki na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom egzaminu maturalnego z fizyki na poziomie rozszerzonym,
JP- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom pisemnego egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom pisemnego egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie rozszerzonym,
JO- jest równa większej z liczb: P albo 2,5 R, gdzie P – liczba punktów odpowiadających wynikom pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego na poziomie podstawowym, R – liczba punktów odpowiadających wynikom pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego na poziomie rozszerzonym;
dla kandydata zdającego maturę dwujęzyczną za wynik matury na poziomie podstawowym przyjmuje się 100 pkt;,
RA - wynik zdanego obowiązkowego egzaminu z rysunku – dotyczy tylko kandydatów na Wydział Architektury, kierunek Architektura i Urbanistyka (studia stacjonarne).
* Dla kandydata na Wydział Chemiczny wynik maturalnego egzaminu z fizyki może być zastąpiony wynikiem egzaminu maturalnego z chemii. Dla kandydata na Wydział Inżynierii Środowiska, kierunek Ochrona Środowiska wynik maturalnego egzaminu z fizyki może być zastąpiony wynikiem egzaminu maturalnego z chemii lub biologii.



I teraz, do czego są oba wskaźniki. Otóż, jeśli trafią się na liście dwie osoby o dokładnie takim samym wskaźniku duzym, wtedy o pozycji na liście przyjętych decyduje to kto miał wiekszy "wskaźnik mały". Tak sprawa wygląda w teorii, w praktyce są marne szanse aby ktoś miał dokładnie taki sam wynik.

Próg w tym roku jak ktoś wyżej napisał wyniósł 292pkt, nie prawdą jednak jest że co roku się zmienia, gdyż przez ostatnie 2 lata zmienił się o jakies 2 pkt tylko. Teraz zmienił się system obliczania tych punktów stąd i inny próg.

U nas na wydział, na kierunek informatyki (nie sprecyzowałaś o który kierunek Ci chodzi, ale domyślam ze o ten własnie) ustanowiono taki włąśnie próg i przyjęci zostali wszyscy którzy go przekroczyli, pomimo tego że miejsca na wydziale nadal były. Nie było więc drugiego naboru. Tak sprawa wyglądała w teorii bo w praktyce, jak to w życiu czasem bywa całkiem inaczej:P. Otóż wystarczyło napisać odwołanie jeśli nie brakowalo Ci tych punktów tak dużo i z tego co wiem każde odwołanie zostawało uznane i ludzie byli przyjmowani.

I powtórze to po raz kolejny, lepiej jest napisać matme i fizykę po 60% niz samą matmę na 100%:). Wiem, że dla niektórych 60% z fizyki to sporo, ale naprawde, nie jest to coś nie do przejscia i jesli masz jeszcze rok czasu warto się przyłożyc i spróbować zdawać chociaz podstawową, zawsze są to dodatkowe punkty a jak weźmiesz na 4 przedmiot, to jeśli nie zdasz fizyki to mature i tak zdasz i nic się nie stanie:) a policza Ci do wskaźnika tyle punktów ile uzyskałaś na maturze nawet jelsi jej nie zdalas. Myślę wiec że warto, bo nie można się poddawać. Gdzieś niedawno słyszałem, że sukces w życiu zależy od tego jak znosimy porażki i jak pokonujemy przeszkody;) tak więc, do boju!
Wysłano: 2008-09-07, 21:02
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 25
Odwiedzin 787

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

lived ma racje. Najpeirw dowiedz tam gdzie składasz papiery na jakim poziomie biorą j.polski. Bo jeżeli biorą na poziomie rozszerzonym to masz nikłe szanse na dostanie sie jeżeli pisałaś podstawową.
Wysłano: Nie 01 Cze, 2008
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 7
Odwiedzin 664

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Z tego co się orientuję na farmację potrzebna jest i biologia i chemia na poziomie rozszerzonym
Wysłano: Wto 19 Sie, 2008
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 43
Odwiedzin 2182

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: qwert, oczywiście że przeglądałem akrusze nawet rozmawiałem z kolegą z liceum na ich temat. Doszliśmy do podobnego wniosku.

qwert cały czas mam wrażenie że odbierasz mój post na zasadzie "qwert jesteś głupi bo masz tyle i tyle % z matury z maty" nie miałem zamiaru takiego czegoś mówić

co więcej ja się do matury przygotowywałem osobiście.... wcale. nawet minuty w domu nie spędziłem nad nauką tego przedmiotu, jedynie co chodziłem na lekcje. Miałem na nich nawet wstęp do całek, dzisiejsi licealiści nawet nie wiedzą co to jest pochodna...

Poziom matematyki na maturze spada - rozumiem że niedługo wprowadzą mate obowiązkową i trzeba ją 'dostosować' ale skoro wymaga się np ode mnie umysłu ścisłego znajomości jakiejś durnej książki i jej analizy to dlaczego od humanisty nie wymagać czegoś bardziej zaawansowanego niż ułamek albo tangens... W końcu nie każdy musi mieć maturę, nie każdy musi iść na studia.



No cóż... Też jestem umysłem ścisłym. Zawsze lubiłem matematykę i dobrze mi szło dopóki nie trafiłem do liceum, które zweryfikowało moje możliwości. Teraz trzeba było zacząć się uczyć, do czego nie byłem przyzwyczajony. Myślę, że wymagania programowe na profilu rozszerzonym są naprawdę dosyć spore - odpowiednie dla osób które to kręci i decydują się na ten profil. Pochodne itp znajdują się oczywiście w programie nauczania. Żeby przyswoić cały ten materiał trzeba się przyłożyć do nauki. Ja przez ten ostatni rok zdołałem przyswoić materiał jedynie z poziomu podstawowego i wydaje mi się, ten materiał ma odpowiedni stopień trudności dla osób, które w przyszłości będą zdawać maturę z tego przedmiotu, a nie interesuje ich matematyka i dziedziny z nią związane i nie zamierzają iść w tym kierunku. Jestem za wprowadzeniem obowiązkowej matematyki na maturze, ale bez przesady, nie na najwyższym poziomie. Nie oszukujmy się - obowiązkowy język polski nie jest jakimś specjalnym wyzwaniem. Przeciętny uczeń powinien go zdać. Ale nie chciałbym, żeby na mojej maturze dowalili polski, z którym bym sobie nie poradził z racji tego, że nie trawię nauk humanistycznych, a w szczególności wszystkiego rodzaju wypracowań itp. Tak samo uważam, że nie powinno się postępować z poziomem obowiązkowej matematyki, bo z kolei biedni "humaniści" wrzodów żołądka dostaną ze stresu. Jak w ogóle nie ma tej matmy obowiązkowej to jest źle, ale nie powinno się teraz znów przesadzać w drugą stronę, "nadrabiając" straty.

Zdawałeś matematykę na poziomie rozszerzonym (nie wiem czy wtedy była podstawa), więc powinieneś brać za wzór porównawczy obecna maturę z poziomu rozszerzonego. Czy naprawdę uważasz, ze jej poziom jest tak niski? Podejrzewam, że wymagania do Twojej matury nie różnił się zbytnio od wymagań matury obecnej. Ale nie wiem, bo nikt w końcu nie napisał co było na matematyce sprzed lat czego nie ma dziś. Na razie dowiedziałem się jedynie o całkach, które prawdopodobnie wycofano już ładnych parę lat temu.
Wysłano: Sro 02 Lip, 08 23:04
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 147
Odwiedzin 8082

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: Bo jeżeli biorą na poziomie rozszerzonym to masz nikłe szanse



to nie ma żadnych, bo nie spełnia warunków rekrutacji :)
Wysłano: Nie 01 Cze, 2008
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 7
Odwiedzin 664

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

CEW z angielskiego na poziomie rozszerzonym ma podobne wymagania jak nowa matura, wiec chyba warto zajrzec do ksiazek przygotowujacych do matury na poziomie rozszerzonym.
Wysłano: 23-02-2007, 23:50
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 4
Odwiedzin 1138

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Rzecz charakterystyczna, że startując z róznych punktów do analizy propozycji zmian podstaw dochodzimy do podobnych wniosków. W jednym tylko przypadku albo nie zrozumiałeem, albo nie mogę się zgodzić z Pani stanowiskiem. Pisze Pani:

"4. W obecnej podstawie programowej informatyki w gimnazjum są wyraźnie zaznaczone treści informatyczne - pojawiają się pojęcia algorytm, jezyk programowania. Następnie, [....], ma miejsce krok w tył w przedmiocie TI na poziomie szkoły średniej (żadnej wzmianki o algorytmach) i duży krok naprzód dla wybierających informatykę na poziomie rozszerzonym. "

Jeżeli przyjmiemy podział, że informatyka tworzy narzędzia (sprzęt, oprogramowanie, infrastrukturę), które wykorzystuje TI, to dopóki ktoś nie pokaże, jak w kilka godzin sensownie wyjaśnić uczniom co to jest programowanie i na czym polega, nie uważam za celowe uwzględnianie algorytmizacji w TI. Każdy zapis w podstawach TI dotyczący algorytmiki i programowania pozostanie martwy.

W punkcie 5 uwag wydaje się, że stawia Pani trudną do udowodnienia tezę:

"Skutek? Młody człowiek nie dowiaduje się w gimnazjum, czym zajmuje się informatyka, w szkole średniej wybiera TI i zdaje maturę z przekonaniem, że informatyka to granie w gry komputerowe i surfowanie po Internecie, no i ewentualnie nudny Word i Excel - oczywiście świadomie przerysowałam ;-)."

że uczeń nie będzie wiedział czym zajmuje się informatyka. Prawdopodobnie domyśli się, że te komputery, programy, sieci nie wyprodukowały krasnoludki. Musimy pamiętać, że dopóki nasze uczelnie nie zaczną kształcić informatyków o specjalnosci nauczanie informatyki, to wszelkie głosy o wprowadzenie bardziej zaawansowanych treści nauczania będą równie skuteczne, jak zaklinanie pogody. Bez względu na to, jak szczegółowo zostaną opisane podstawy, nauczyciele będą uczyć tylko tego, co sami umieją, rozumieją i potrafią nauczyć.

Dalej pisze Pani:

"Wiele dobrego w tej sprawie spowodowało wprowadzenie możliwości zdawania matury z informatyki."

Jeżeli to "dobre" to generalne unikanie matury z informatyki, to podpisuję się pod tym obiema rękami. Pierwszym obowiązkiem nauczyciela jest wybicie uczniowi z głowy pomysłu zdawania matury z informatyki. Nie ma z tym wielkich problemów bo postarali się o to twórcy podstaw (serdeczne podziękowania!).

I wreszcie Pisze Pani:

"Były podjęte prace nad przygotowaniem podstaw programowych dla informatyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym, aby zmienić pozycję informatyki wśród egzaminów maturalnych. Obecna propozycja przebudowy podstaw programowych tego wogóle nie uwzględnia."

Były. Sam w nich chwilowo uczestniczyłem. Fajnie było.

A tak na marginesie. Rozmawiamy o zmianie Podstaw. Czy spotkała się Pani z wynikami badań nad skutecznością oddziaływania istniejących podstaw? Takimi analizami opartymi nie o poglądy autorów, a o rzeczywiste, przeprowadzone profesjonalnie i na szeroką skalę badania statystyczne. Poszukiwanie korelacji, lub braku korelacji między przyczynami (podstawami), a skutkami (wynikami egzaminów)? Czy w tak elementarnej sprawie musimy opierać się na sile autorytetów (siłą rzeczy odległych od codzienności szkoły), a nie na sile faktów? Toż są to eksperymenty na ludziach (o których to ludziach coś mało w podstawach).
Pozdrawiam serdeczni ...
Wysłano: Pią Gru 10, 2004 10:08 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 180
Odwiedzin 69232

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Na UAMie w Poznaniu jesli chodzi o politologię,kulturoznastwo czy socjologię, wymagany jest jeden przedmiot dodatkowy z ogólno podanych. A tutaj dwa na poziomie rozszerzonym? prosze o odpowiedz na:
Wysłano: 2007-04-12, 19:50
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 222
Odwiedzin 8224
Co tam? Historia, wos? ^^

Jeżeli nie przepadasz za tymi przedmiotami, nie widzę sensu męczyć się. Najprawdopodobniej musiałabyś zdawać je na poziomie rozszerzonym ...
Wysłano: w 26 Sty 2008, o 16:57
 
Odpowiedzi: 1096
Odwiedzin 28041

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

u Nas jest wymagana matma i angielski na poziomie rozszerzonym na nawigacje...
Wysłano: 07.05.2007, 19:27
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 10
Odwiedzin 1579

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

heh.. no raczej napewno facetem:P

Nom czyli podsumowywujac lepiej matme na poziomie rozszerzonym zdawac?
Wysłano: 2008-10-02, 15:02
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 31
Odwiedzin 823

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: Zdaję dwujęzyczną maturę, geografię piszę na poziomie rozszerzonym po francusku, a historię sztuki po polsku, też rozszerzona....



wooow, zatkało mnie
Wysłano: 04.03.2005, 22:12
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 33
Odwiedzin 2885

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Pozwalam sobie wprowadzić nowy temat, gdyż to, do czego chcę nawiązać jest ukryte pod tematem "założenia nowej PP" i jedynie nazwisko autora sugeruje bliżej temat wypowiedzi.
Moje pytania i watpliwości:
1. Z założeń nowej podstawy wynika, ze następuje zmiana nazwy przedmiotu w szkole podstawowej i gimnazjum z informatyka na technologia (-ie?) informacyjna (-e?). Natomiast w szkole ponadgimnazjalnej kończącej się maturą mamy nazwy przedmiotów technologie informacyjne i informatyka. Moje pytanie brzmi: czy zgodnie z nazwami tych przedmiotów technologią informacyjną na wszystkich etapach zajmie sie zespół kunsztów, a informatyką zespół matematyki i informatyki? Czy zespoły te przewidują współpracę nad mapami tych przedmiotów?
2. Co do liczby mnogiej w przypadku technologii oraz łączenia TI z techniką w szkole podstawowej popieram zdanie Pana Prof. Sysło i nie będę tu przytaczać kolejnych argumentów.
3. Najbardziej uderzyła mnie liczba godzin w tabeli dla szkoły ponadgimnazjalnej. Porównajmy położenie informatyki z innymi przedmiotami. Niewiele lepsze niż Wiedza o kulturze/ Filozofia/Psychologia, Podstawy przedsiębiorczości i Przysposobienie obronne, gorsze niż Wiedza o społeczeństwie, znacznie gorsze niz fizyka, chemia, biologia i geografia. Przeciwko takiemu usytuowaniu przedmiotu informatyka zaprotestowały Panie Anna Beata Kwiatkowska i Dorota Jurdzińska z zespołu Matematyki i Informatyki w listach, które zostały rozpowszechnione zanim na dobre ruszyło to forum. Popieram ich stanowisko i uważam, że należy tę pozycję informatyki zweryfikować.
4. W obecnej podstawie programowej informatyki w gimnazjum są wyraźnie zaznaczone treści informatyczne - pojawiają się pojęcia algorytm, jezyk programowania. Następnie, jak zauważyli to moi studenci analizując podstawę (studentów przygotowujących sie do zawodu nauczyciela nakłaniam do takiej analizy i przekonuję do ważności dokumentu, jakim jest podstawa), ma miejsce krok w tył w przedmiocie TI na poziomie szkoły średniej (żadnej wzmianki o algorytmach) i duży krok naprzód dla wybierających informatykę na poziomie rozszerzonym. Czyli nie ma tak naprawdę ciągłości. Długo broniłam istniejącego rozwiązania, ale coraz wyraźniej widać jego mankamenty.
5. W powszechnym przekonaniu w gimnazjach nie jest realizowana podstawa programowa w zakresie treści dotyczących algorytmów i programowania. Wymieniane powody to: brak czasu, słabe przygotowanie nauczycieli, zbyt trudny materiał na poziom gimnazjalistów. Skutek? Młody człowiek nie dowiaduje się w gimnazjum, czym zajmuje się informatyka, w szkole średniej wybiera TI i zdaje maturę z przekonaniem, że informatyka to granie w gry komputerowe i surfowanie po Internecie, no i ewentualnie nudny Word i Excel - oczywiście świadomie przerysowałam ;-).
6. Czy młody człowiek opisany w poprzednim punkcie może wybrać informatykę na poziomie rozszerzonym w liceum? Może. A od nauczyciela informatyki można usłyszeć " im nikt nie powiedział w gimnazjum, że na informatyce trzeba mysleć, jak na matematyce...."
7. Wracamy do poprawiania podstawy. Uważam, że należy wziąć pod uwagę zjawiska zasygnalizowane w punktach 5 i 6. Jak zapewnić ciagłośc kształcenia informatycznego i podnieść jego rangę? Wiele dobrego w tej sprawie spowodowało wprowadzenie możliwości zdawania matury z informatyki. Obecny regulamin nowej matury (informatyka wśród przedmiotów nieobowiązkowych do wyboru) oraz propozycje godzin z tabeli założeń nowej podstawy to znowu krok w tył. Były podjęte prace nad przygotowaniem podstaw programowych dla informatyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym, aby zmienić pozycję informatyki wśród egzaminów maturalnych. Obecna propozycja przebudowy podstaw programowych tego wogóle nie uwzględnia ...
Wysłano: Czw Gru 09, 2004 2:49 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 180
Odwiedzin 69232

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

PAN MAREK WAŁKOWSKI Z POZNANIA PRZESŁAŁ PONIŻSZĄ WIADOMOŚĆ E-MAILEM. UDOSTĘPNIAM JĄ ZAINTERESOWANYM.

Liceum - godziny na rozszerzenia przedmiotów egzaminacyjnych

W tabeli, która ma być ramowym planem nauczania liceum ogólnokształcącego (po uzupełnieniu o religię i godzinę wychowawczą), wprowadzono istotne i, moim zdaniem, niekorzystne zmiany w stosunku do obowiązującego planu nauczania.
Są w tej tabeli pewne nieścisłości i niedomówienia, które spowodowały, że przed napisaniem artykułu na temat projektu podstawy programowej z fizyki przeczytałem w tabeli to, co chciałbym widzieć, a nie to, co jest.
Po pierwsze, jeżeli w objaśnieniach pod tabelką jest uwaga, że łączna liczba godzin na rozszerzenia przedmiotów nie może przekroczyć 12, to niepotrzebny i mylący jest ostatni wiersz tabeli, który może sugerować osobną pulę 12 godzin na przedmioty egzaminacyjne i ja uwierzyłem, że oprócz 3 godzin na poziomie podstawowym i 3 na rozszerzonym będą np. 3 kolejne godziny dla zdecydowanych zdawać fizykę na maturze (nie doczytałem objaśnień pod tabelą). Ponieważ po opublikowaniu mojego artykułu, nikt nie chciał mnie skrytykować, więc muszę zrobić to sam (jest to rzadziej stosowana odmiana stwierdzenia "ponieważ nikt nie chciał mnie pochwalić...").
Po drugie, przedmioty, które uczeń będzie miał w większym wymiarze godzin (jeżeli planowane zmiany dojdą do skutku), nie muszą pokrywać się z przedmiotami egzaminacyjnymi. Tak więc uczeń, który miał rozszerzoną historię, na maturze może wybrać rozszerzoną (lub podstawową) chemię.
Po trzecie, w tabeli na rozszerzenia przyznano dokładnie 12 godzin, a pod tabelą napisano "nie może przekroczyć 12 godzin". Chyba nie muszę tłumaczyć, że to nie to samo. Mam nadzieję, że ma być to dokładnie12 godzin. Skoro tak, to widzę tu kolejne problemy. Na jedne przedmioty w rozszerzeniach przyznano 4 godziny (j. polski i j. obce) na inne 2 lub 3 godziny. Zakładając różne możliwości wyboru, nie zawsze suma tych godzin daje łącznie 12. Wychodzi na to, że w tabeli są podane maksymalne liczby godzin na rozszerzenia i że liczba 12 powstanie, np. z następującej kombinacji: j. polski - 3, j. obcy - 3, matematyka - 3, fizyka - 3. Powyżej podałem, moim zdaniem, optymalny wybór ucznia, który planuje po liceum studia na politechnice. Matematyki i fizyki nie można rozszerzać więcej niż 3 godziny, a język polski i język obcy są obowiązkowymi przedmiotami maturalnymi.
Porównajmy to z obecną sytuacją. W ramach 10 godzin na przedmioty nauczane na poziomie rozszerzonym taki uczeń wybiera tylko matematykę i fizykę lub matematykę, fizykę i informatykę, ale niezależnie od tego zawsze wybiera przedmioty, które naprawdę będą mu potrzebne na studiach i z którymi będzie miał największe problemy. Podsumowując: zabrano 2 godziny z grupy przedmiotów przyrodniczych (na fizykę, biologię i chemię są obecnie 2 godziny dodatkowe przydzielane przez dyrektora w zależności od profilu), aby zwiększyć z 10 do 12 liczbę godzin na rozszerzenia. W ramach tych rozszerzeń najbardziej można rozszerzać "języki", czyli przy okazji zmian podstawy po raz kolejny planuje się zmniejszanie liczby godzin na przedmioty ścisłe. Najdelikatniej mówiąc - nie podoba mi się to zupełnie. Już obecny plan nauczania bardzo zredukował te godziny, do wydawało mi się, absolutnego minimum. Co jakiś czas czytam w czasopismach prognozy dotyczące zapotrzebowania na fachowców po studiach z różnych dziedzin i nauki informatyczne, przyrodnicze i techniczne są tam wymieniane na czołowych miejscach.
Marek Wałkowski, Poznań, 10.04.2005r ...
Wysłano: Pon Kwi 11, 2005 10:29 am
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 9
Odwiedzin 3589

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: Czy ma ktoś do sprzedania testy na poziomie rozszerzonym wszytskie 3 części? Proszę o wiadomości !!
Pozdrawiam



Dołączam się
Wysłano: Nie Sty 25, 2009 14:08
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 10
Odwiedzin 1354
Wzory redukcyjne podobno już nie obowiązują na poziomie rozszerzonym, ale jak widać przydają się.
Cytat:a) BCD=108=108-72


Tu masz błąd powinno być BCD=108=180-72
Wysłano: 08 Maj 2008, 21:43
 
Odpowiedzi: 4
Odwiedzin 159

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

no to swietnie. teraz mam 10 miesiecy, zeby sie przygotowac do matury z mati fiz na poziomie rozszerzonym Thx za info
Wysłano: 2008-07-04, 10:53
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 7
Odwiedzin 682

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

jeśli ktoś by miał takowy przeciek z matematyki na poziomie rozszerzonym to proszę o powiadomienie
Wysłano: 12 Styczeń 2009, 16:47
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 301
Odwiedzin 60472
Moim zdaniem na poziomie rozszerzonym robienie przykładów zamiast rozwiązań/uzasadnień to za mało na punkty, ale trochę to zależy od kontekstu.
Wysłano: 14 Maj 2008, 21:23
 
Odpowiedzi: 141
Odwiedzin 5590

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

WZORY VIETE'A

Wzory Viete'a możemy stosować jedynie wtedy, gdy .

Dla

Dla (wówczas pojawia sie pierwiastek podwójny)

Dowód:

Wzory viete'a służą do określania znaków pierwiastków (miejsc zerowych) bez ich obliczania. Dlatego też by móc sprawnie z nich korzystać konieczna będzie znajomośc poniższych zależności:

Liczby są dodatnie

Liczby są ujemne

Liczby mają różne znaki

Przykład 1:
Określ sumę i iloczyn pierwiastków bez ich obliczania:

Dana funkcja:

Rozwiązanie:

Warto zapamiętać:

Jako, że jest to temat na poziomie rozszerzonym, warto podjąć się kilku trudniejszych zadań.

Przykład 1:
Czy można ułożyć równanie kwadratowe, dla którego suma pierwiastków jest równa 3, a ich iloczyn 7?

Dane:

Rozwiązanie:

-

← ujemna delta świadczy o braku miejsc zerowych, a więc wyszła sprzeczność

Odpowiedź: nie można ułożyć takiego równania

Przykład 2:
Uzasadnij, że jeśłi s jest sumą pierwiastków, a p ich iloczynem to musi zachodzić nierówność .

Dane:

Rozwiązanie:

Odpowiedź: liczba niezależnie od pierwiastków zawsze będzie większa bądź równa zero, gdyż każda liczba podniesiona do kwadratu jest nieujemna, a wiec nierównoć będzie spełniona dla dowolnego .

Powyższe przykłady doskonale ukazują mnogość zastosowań wzorów Viete'a. Umiejętnośc ich wykorzystywania pozwala rozwiązać nierzadko bardzo trudne zadania z zakresu funkcji kwadratowej.

RÓWNANIA Z PARAMETREM

Rozwiązywanie równań z parametrem polega na badaniu liczby rozwiązań równania w zależności od parametru.

Jeśli spotkamy sie z poleceniem "zbadaj liczbę rozwiązań w zależności od parametru", to musimy sprawdzić, kiedy wyróżnik trójmianu kwadratowego jest większy, mniejszy, a kiedy równy zero.

Przykład 1:
Zbadaj liczbę rozwiązań funkcji w zależnośći od parametru m.

← sprawdzamy, kiedy równanie ma jedno rozwiązanie

← sprawdzamy, kiedy równanie ma dwa rozwiązania

← sprawdzamy, kiedy równanie nie ma rozwiązania

Odpowiedź: równanie ma dwa rozwiązania dla m < 4,5 ; jedno rozwiązanie dla m = 4,5 ; brak rozwiązań dla m > 4,5.

Przykład 2:
Uzasadnij, że równanie ma rozwiązanie dla każdego

Warunek

← nie istnieje takie m, którego kwadrat mógłby być liczbą ujemną i tym samym zaprzeczyć nierówności

Przykład 3:
Dla jakich wartości parametru m, równanie ma dwa różne pierwiastki rzeczywiste ujemne?

a = 1 ; b= m - 2 ; c = 5 - m

warunki:

Warunek 1:

U

Warunek 2:

Warunek 3:

-

Odpowiedź:
Wysłano: 19 Maj 2008, 18:33
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odwiedzin 802

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

ja na maturze planuje zdawac: polski - podstawowy, ang - chyba rozszerzony i matematyke o raz geografie na poziomie rozszerzonym ale do nastepnego roku moga te plany ulec zmianie.
Wysłano: 2006-02-03, 16:12
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 117
Odwiedzin 11296
angielski i niemiecki na poziomie rozszerzonym i fajnie byloby znac wloski
Wysłano: w 2 Paź 2007, o 17:44
 
Odpowiedzi: 836
Odwiedzin 18644
Cytat:biochemicy!:
-co zdajecie na maturze (biologia lub/i chemia lub/i fizyka...)
-co planujecie na przyszłość?
-zmienilibyście w tym momencie profil, jeśliby Wam to umożliwiono?


- Biologia i chemia na poziomie rozszerzonym (niech Pan będzie ze mną!), fizyki nie mam zamiaru, chyba że złapię b.dobrego korepetytora, bo u nas w szkole to leży totalnie. Doszłam do wniosku, że skoro wiele uczelni rezygnuje z tego przedmiotu, to po wprowadzeniu obowiązkowej matmy tym bardziej cofną wymagania. Co prawda na pewno z dodatkowymi punktami byłoby łatwiej, ale cóż. Zastanawiam się poważnie nad rozszerzoną matematyką, a nuż się przyda.
- Medycyna na ŚAM albo UJ. Jak nie wyjdzie, to inżynieria biomedyczna na ukochanym AGH
- Za nic w świecie! Co najwyżej na biol-chem-fiz albo biol-chem-łac, ale wtedy musiałabym zmienić szkołę, a na to za późno. Fartuchy, probówki, formalina, szkielety - to jest mój świat.

Oj Apostole, znowu nie przesadzajmy - trzeba to po prostu lubić i mieć na tyle samozaparcia, żeby przysiąść czasami. Może to faktycznie wymagające przedmioty, ale im trudniej, tym większa satysfakcja

Na biol-chem poszłam z zamiłowania - miałam tak charyzmatyczną nauczycielkę biol w gim., że cały podręcznik znałam na pamięć (taa... pani najczęściej dawała 1 albo 5, ale to jedna z najlepszych nauczycieli, jakich kiedykolwiek miałam), a poza tym przy okazji oglądania różnych seriali zakochałam się w medycynie. Jako że podobno jestem "zdolna bestia", to tata od razu podchwycił ten pomysł i już widzi we mnie wybitnego kardiochirurga (dziecięcego, bo co, takim zwykłym nie będę ).

Jeśli chodzi o to, co dzieje się na lekcjach:
- biologia - różnie to bywa; materiał w pierwszej klasie nie jest dla mnie zbyt porywczy, może z pominięciem wirusów i bakterii oraz tkanek zwierzęcych (lecimy pdr Operonu), także z niecierpliwością czekam na klasę drugą (choć wszyscy straszą biochemią na początku roku). Najczęściej biologia sprowadza się w moim przypadku do przepisywania z tablicy oraz pisania liścików, ew. lekkiego spanka (mam najwspanialsze miejsca, jakie można zająć w tej klasie - pierwsza ławka, przed wysokim biurkiem, zaraz przy oknie, za komputerem - nie widać mnie ), chociaż i aktywna bywam. Natomiast zajęcia laboratoryjne są już o wiele ciekawsze, można zrobić ładne preparaty i dża.
- chemia - ze spaniem już gorzej, bo siedzę vis a vis pani... ale gadać można swobodnie Oczywiście jak na grzeczną dziewczynkę przystało piszę ładnie wszystko, co urocza pani profesor podyktuje. Co więcej, w ramach pokazania znudzenia tempem rozwiązywania przez klasę zadać, chodzę do tablicy (co niestety nagradzane nie jest...).

Osoby, które wylądowały u nas z większego lub mniejszego przypadku jakoś sobie radzą, ale to głównie zależy od zachowania na lekcjach. Na pocieszenie dodam, że biol-chemy w naszej szkole zawsze cieszyły się największą sławą, bo skupiały najzdolniejszych uczniów

Chyba się rozpisałam... Obiecuję, że już nie będę!
Pozdrawiam kolegów i koleżanki "po fachu"
Wysłano: 16 maja 2008, o 15:20
 
Odpowiedzi: 28
Odwiedzin 1032

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

A myślicie, że da się zdać maturę z matematyki na poziomie rozszerzonym przygotowując się do niej samodzielnie?
Wysłano: Sob Lut 07, 2009 14:56
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 37
Odwiedzin 544

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: uczysz sie tylko z tego vademecum czy z jakichs ksiazek jeszcze?
Bo koledzy polecaja to vademecum ale mam juz podreczniki na poziomie rozszerzonym z PWn i nie wiem czy mi sie opłaca dokupic to vademecum czy nie...jak myslisz?



Zazwyczaj ucze sie tylko z Vademecum, a jak czegos nie wiem podczas robienia zadan z PWN (a to sie zdarza wiec to Vademecum nie jest takie idealne) to doczytuje dane zagadnienie w innych podrecznikach i internecie. Jezeli uczysz sie z PWNu to nie ma raczej sensu kupowac tego Vademecum (chyba ze pieniadze nie stanowia problemu). Skoro jak mowisz twoi koledzy maja to mozesz od nich pozyczac na 1-2 dni i sobie czytac poszczegolne dzialy, uczyc sie raczej wszystkiego nie bedziesz bo wiekszosc wiedzy jest taka sama przeciez, a to z czym sie nie spotkales w PWNie wynotowujesz - raczej nie bedzie tego duzo.
Wysłano: Sro Sty 30, 2008 10:48 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 23
Odwiedzin 6855

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Deklarację złożyłam już dawno, ale chcę się tylko upewnic w jednej kwestii.Otóż w zeszłym roku jako przedmiot obowiązkowy zdawałam biologię, ale na poziomie podstawowym.W tym roku chcę spróbowac swoich sił zdając biologię na poziomie rozszerzonym.W deklaracji w rubryce 'przedmiot obowiązkowy' zaznaczyłam biologię znakiem W obok 'przedmiot rozszerzony'.Moje pytanie jest takie:czy zdając za pierwszym razem przedmiot obowiązkowy na poziomie podstawowym mogę zdawac ten sam przedmiot(biologię) z tym że na poziomie rozszerzonym??? Bo wiem, czytając posty innych forumowiczów, że nie ma możliwości zmiany przedmiotu obowiązkowego, a czy zmiana poziomu z podstawowego na rozszerzony jeśli chodzi o przedmiot obowiązkowy w moim przypadku jest możliwa???
Wysłano: Nie Lut 08, 2009 11:49 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 74
Odwiedzin 20382

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Ja tez bym chciala na psychologie pojsc ale im bardziej dostrzegam ile musze pracy w to wlozyc zeby sie tam dostac , tym bardziej nekaja mnie pytania , czy to napewno jest to czego pragne xD . Coz , tak czy inaczej ja robie sobie przerwe w tym roku i zamierzam poprawic mature ( czyt. dopisac te dwa brakujace przedmioty na rozszerzonym poziomie bo mam tylko geografie xD ). Mysle ,zeby wbic sie na jednoroczne studium przez ten czas, choc bezwartosciowy to zawsze jeden papierek do przodu.

Socjologie tez odradzam , moj chlopak to studiowal, juz nie samo to , ze po tym podobno ciezko znalezc dobra prace ale te studia sa piekielnie nudne ;P.
Wysłano: Pon Sie 04, 2008 10:22
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 25
Odwiedzin 1961

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: Spadek poziomu zaczął się wraz z "nową matura", która jest wrecz śmieszna (ustna zenujaca) i spadac bedzie bo uczelnia musi sie utrzymac w czasie nizu demograficznego. Ja uczyłam sie na pozytywizm ze starej ksiazki mojej mamy, jej pozytywizm byl grubosci mojej ksiazki do PL na caly rok Tak sie zastanawiam, jak to jest, że 40 lat temu nauczyciel sprawdzil obecnosc, przepytal 7 do 10 osob, sprawdzil zad domowe i wytlumaczyl wszysko 45 osobom a dzis narzekaja jak w klasie jest 25 osob



Święta prawda! Podręczniki przeznaczone do nauki na poziomie ,,niby" rozszerzonym, zawierają średnio 1/4 tego, co dawne dla klas ogólnych..a te dla podstawy heh powtórkę z gimnazjum? (no może troszkę przesadziłam )
Wracając do tematu, skoro spada poziom i zainteresowanie to powinni przyjąć nie 120, a 60 osób. Oszczędność czasu i pieniędzy! Powinna sie liczyć jakość, a nie ilość..
Wysłano: 2008-08-03, 13:13
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 7681
Odwiedzin 674239

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: Ani Trans-Atlantyk anI Ferdyrurke nie był w spisie lektur obowiązkowych (Ferdydurke tylko w paru gragmentach). Podobnie bodaj "Jądro ciemności". Fausta czyta się tylkofragmenty, nie wiem czy Cierpienia były w obowiązkowych czy dodatkowych. To oczywiście śmieszne, żedziś uczeń zdający maturę na poziomie rozszerzonym będzie pisał z Dobraczyńskiego (czemu nie Przymanowskiego?) i Papieża.



no tak ale to to swiadczy jedynie o słabosci poprzedniego zestawu, natomiast piekny roman to juz w ogóle stawia wszystko do góry nogami. Kiedy byłem w Technikum to Ferdydurke czy zbrodnia były w zestawie.
Wysłano: Czw Maj 31, 2007 5:17 am
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 80
Odwiedzin 1187

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat:
Z nowej matury trzeba zdawać polski rozszerzony i anglik rozszerzony, ale punktacji nie znają. Rozmowa kwalifikacyjna z nową maturą jest 4 lipca, a ze starą 7 lipca (nie wiem czy to jest termin rozmowy czy egzaminu, nie jest podane).

Cytat: Stara matura: egzamin pisemny z języka angielskiego; rozmowa kwalifikacyjna z elementami gramatyki języka polskiego. Nowa matura: punkty za przedmioty na świadectwie maturalnym: - język polski (część pisemna na poziomie podstawowym) - język angielski (część pisemna na poziomie rozszerzonym i ustna na poziomie rozszerzonym).


To jest na stronie UJ.
Tylko co w takim razie oznacza data 4 lipca jako 'rozpoczęcie kwalifikacji' dla maturzystów z nową maturą?
Wysłano: Sob Maj 28, 2005 9:15 am
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 50
Odwiedzin 8305

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

na początek to Witam Wszystkich od jakiegoś czasu ubzdurałem sobie, że socjologia to mój wymarzony kierunek i cóż wybić sobie tego z głowy nie mogę, więc cóż poradzić, trzeba zacząć działanie aby sie dostać tam do Was, dlatego mam takie pytanko... zakładam że znacie zasady nowej matury , wybrałem sobie do zdawania historia i wos (matematyk ze mnie średni ), poza tym anglik i polski <wiadomo>, wszystko na poziomie rozszerzonym atakuje... jak myślicie ile % należy zdobyć aby aby miec szanse na dołączenie do Waszego zacnego grona studentów wiem wiem, powiecie że ważny jest takze egzamin kompetencji <przenikliwy> ale tak czy inaczej wiadomo - osoba co zdobędzie przypuśćmy 40% to raczej się nie dostanie ... hmmmm coś jeszcze <wytęża umysł> ...nie to chyba wszystko... z góry dzięki za odpowiedź

P.S. jak myślicie - ile w tym roku będzie osób na miejsce
Wysłano: Nie, 20 Lut, 2005 21:30
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 29
Odwiedzin 21140

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

SGH nie wymaga zdawania punktowanych przedmiotów.
Punktuje jedynie pewne przedmioty - są nimi: matematyka/fizyka, geografia/historia/wos, język obcy na poziomie rozszerzonym i język obcy na poziomie podstawowym.
"Punktuje" - nie: "wymaga punktów". Teoretycznie możesz pisać jedynie j. polski, j. obcy na podst. i wybrany przedmiot na podst. (czyli po prostu zdać maturę) - i i tak dostać się na SGH.
Jedyny warunek (oprócz świadectwa maturalnego): uzbieranie z punktowanych przedmiotów tylu punktów, by starczyło ponad próg. Jak to zrobisz - Twoja sprawa.
Wysłano: Wto Cze 17, 2008 2:45 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 25
Odwiedzin 6716

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cześć!!!
Zanim przejdę do właściwego pytania parę słów wstępu.Jestem słuchaczem medycznej szkoły policealnej na kierunku ratownictwa medycznego.W przyszłym roku będę zdawać egzaminy zawodowe i po skończeniu szkoły chciałbym zdawać na studia medyczne w Anglii(kierunek lekarski).Chciałbym się dowiedzieć jakie są koszty studiów medycznych w skali roku i czy skończenie szkoły ratownictwa medycznego w jakiś sposób ułatwi mi dostanie się na uniwersytet.Zaznaczę że mam maturę z biologii,chemii i fizyki na poziomie rozszerzonym.

Pozdrawiam
Wysłano: Pią Cze 13, 2008 8:24 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 1
Odwiedzin 740

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Mam cztery godziny tygodniowo, poniewaz lacine mam na poziomie podstawowym. Kazdy przedmiot na poziomie podstawowym to 4 godziny tygodniowo, a na rozszerzonym 6 godzin. Pani Nowak mowila mi, ze nikt na swiecie nie wzial laciny na poziomie rozszerzonym w IB, poniewaz jest na takim poziomie, ze trzeba by sie juz uczyc jej w szkole podstawowej Uczeszczalam w trzeciej klasie gimnazjum na kolko lacinskie z ta sama pania (gimnazjum jest w tym samym budynku co liceum), wiec mialam juz podstawy przed wybraniem jej na jeden z szesciu przedmiotow, ktore zdaje na maturze.
Wysłano: 10.01.2008 (czwartek), 17:44
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Salvete!

Od dawna marze o klasycznej na UJ. Mam już zdaną maturę (Nową), w tym roku zdaję dodatkowo łacinę. Wiem ,że jeśli przedmiot jest zdany na poziomie rozszerzonym, mnozy się wynik przz 1,5, jesli na podstawowym- nie mierzy się. Moje wyniki to:

polski rozszerzony: 88%, angielski podstawowy: 94%, historia podstawowa- 80%. Daje to w sumie 306 % na 450% możliwych. Nie wiem, jak zdam łacinę, mam nadzieję, że osiągnę przynajmniej 60%, to daje i tak lepszy wynik niz historia (lacina jest na rozszerzonym). Jak sądzicie, klasycy z Uj, mam jakieś szanse? Z góry dziękuję!

Dodam, ze w moim przypadku olimpiada niestety nie wchodzi już w grę.
Wysłano: 3.02.2008 (niedziela), 18:47
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Szczerze polecam kursy Human! Jestem tegoroczna maturzystka, do egzaminu dojrzalości przygotowywalam sie własnie na tych zajeciach. Historie sztuki zdalam na poziomie rozszerzonym na 82%! Wynik ten pozwola mi rozpoczac od pazdziernika studia na Uniwersytecie Wroclawskim. Zajecia na kursach, prowadzone sa w przyjemnej atmosferze, co ulatwia przyswajanie szerokiej wiedzy przekazywanej przez wykladowcow. Otrzymywałam wiele materiałów, pożczałam ksiażki i albumy i zawsze mogłam liczyc na szybka internetowa pomoc w wypadku problemów, np. przy rozwiazywaniu testów. Zachecam do nauki na kursach Human!
Wysłano: Sob Wrz 03, 2005 4:38 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 12
Odwiedzin 5173

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Planuję złożyć papierki do I liceum, ale jeszcze nie mam pewności co do kierunku. Szkoła oferuje tylko mat-inf lub mat-fiz a ja chciałbym dostać się do klasy o profilu mat-inf-fiz. W ofercie III LO jest taka klasa, tylko że nie jestem pewien czy aby uda się skompletować, ponieważ mało uczniów do niej kandydowało w zeszłym roku. Powiem szczerze, że piekielnie mi zależy na dalszej nauce fizyki na poziomie rozszerzonym i rozpoczęcia prawdziwej nauki informatyki, tak abym mógł wystartować w olimpiadach z tych przedmiotów. Mam już pewne doświadczenie w fizyce. Udało mie się nawet dostać do etapu wojewódzkiego w konkursie fiz. dla gimnazjum. Co w takiej sytuacji powinienem zrobić Czy nauczyciele prowadzą dodatkowe zajęcia z fizyki Pytam o ten przedmiot, bo gdybym miał jeż dziś wybierać, to zdecydowałbym się na mat-inf. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Wysłano: Pon Maj 16, 2005 5:57 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 38
Odwiedzin 6085

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Tak więc z tą drugą specjalizacją znowu czuję się jak królik doświadczalny. Nie mam nic przeciwko temu, żeby uczyc się tego drugiego języka na rozszerzonym poziomie, ale niech nie uzależniają ukończenia szkoły, dostania dyplomu i uprawnień do nauczania od tej drugiej specjalizacji. [/quote]

w teorii mozesz napisac podanie o wykreslenie z listy 2 specjalizacji i skonczyc kolegium bez suplementu... a ja wlasnie pisze podanie, bo mi wtrynili wloski na sobote na 8 rano, sucz ich mac!!!

PS. a zasadniczo, to dzien dobry, moj pierwszy post i take tam, czescczolem, towarzysze i szki niedoli.
Wysłano: 15-02-2005, 09:01
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 19
Odwiedzin 2988

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Tak
Napiszę jeszcze przelicznik punktów
Można uzyskać 200
za maturę na poziomie rozszerzonym obliczamy
(liczba punktów na poziomie rozszerzonym+100)/2
za maturę na poziomie podstawowym
(liczba punktów na poziomie podstawowym + 40)/2
dla klas dwujęzycznych
(1,2*liczba punktów na poziomie klas dwujęzycznych + 100)/2

Tak było w zeszłym roku i pani z działu rekrutacji powiedziała że nie powinno się to zmienić.
Wysłano: Czw Sty 08, 2009 8:59 pm
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 17
Odwiedzin 2263

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

witam Mam takie pytanie -żeby dostać sie na dziennikarstwo na UW potrzeba maturę z polskiego , historii, wosu i języka obcego na poziomie podstawowym lub podstawowym i rozszerzonym ... Więc lepiej jest zdawać z rozszerzonego czy tylko podstawowego.. na co bardziej zwracają uwagę? Bo np. ja mam zamiar zdawać z polskiego rozszerzoną historii podstaw. angielski podstaw. francuski rozsz. i co do Wosu sie zastanawiam... czy lepiej było by gdybym zdawała rozsz czy podstawowy ?
Może trochę skomplikowanie to napisałam ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi
Dziękuję za odpowiedź
Wysłano: 10-05-2007, 20:22
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odwiedzin 940

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Cytat: "jezyk obcy nowożytny (angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, hiszpanski,
włoski i inne) - czesc pisemna na poziomie rozszerzonym lub matura podstawowa z jezyków
klasycznych (łacinski, greka)."

więc siłą rzeczy mamy już 100% z łaciny, a co za tym idzie - mamy 50% możliwych do zdobycia punktów. Wiem co piszę
Laureaci natomiast mają wstęp wolny na te wszystkie filologie [i jeszcze pare innych fajnych kierunkow]

Niedokładnie czytasz albo to, co jest napisane na stronie [http://www.uj.edu.pl/dydaktyka/pliki/Kryteria_2006-07.pdf ] albo to co ja piszę
Wysłano: 31.05.2006 (środa), 20:37
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Zobacz wszystkie posty z tego tematu

Nie prawda ! Jeżeli na maturze nie zdaje jakiegoś potrzebnego mi przedmiotu, to mogę podejść do CEW. Nie mam co do tego wątpliwości. Tak mnie informowali na spotkaniach na UW i tak jest w internecie. Co do matematyki, to nie będę zdawała jej na poziomie rozszerzonym, bo jestem w klasie humanistycznej, realizuję program podstawowy i jeszcze w dodatku mam beznadziejnego nauczyciela, który robi z nami połowę programu, bo przecież jesteśmy KLASĄ HUMANISTYCZNĄ... No nieważne. Czyli dalej mam niewyjaśnioną sprawę. No nic, dzięki za dobre chęci
Wysłano: Wto, 17 Maj, 2005 21:25
 
Temat: Zobacz wszystkie posty z tego tematu
Odpowiedzi: 18
Odwiedzin 12771